تلفن تماس

درمان سرما خوردگی

همان طور که می دانید سرماخوردگی بیماری بسیار شایعی می باشد و بیشتر از ۲۰۰ زیرگروه ویروسی در ابتلا به آن نقش دارند. شایعترین گونه های ویروسی مسبب سرماخوردگی رینوویروس ها می باشند، که آن ها نیز بسیار متنوع بوده و به بیشتر از ۱۰۰ زیرگروه متفاوت تقسیم می شوند. لذا اگرچه برخی انواع این ویروس ها قادر به تولید ایمنی موثر در بدن هستند، اما به علت تنوع بسیار بالای آن ها اکثرا به زیرگروه های مختلفی از آن ها مبتلا شده و ایمنی قبلی فایده چندانی ایجاد نمی کند! اگرچه بزرگسالان کمتر از کودکان به سرماخوردگی مبتلا می شوند، اما آن ها نیز به طور میانگین دو الی سه مرتبه در سال به سرماخوردگی مبتلا می شوند. تحقیقات نشان داده است که حداقل ۴۰ درصد موارد غیبت از کار به دلیل سرماخوردگی می باشند؛ لذا درمان سریع سرماخوردگی و کوتاه کردن دوره بیماری، برای بسیاری از ما حائز اهمیت می باشد. در ادامه بیشتر در رابطه با درمان سریع سرماخوردگی بزرگسال و گلودرد بزرگسالان با داروی گیاهی توضیح داده شده است.

درمان گیاهی سرماخوردگی

گیاهان به جهت داشتن انواع مختلف ویتامین ها، املاح و ریزمغذی ها تاثیر بسیاری در تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری و درمان سرماخوردگی بزگسال دارند. از مهم ترین تاثیر گیاهان در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و درمان سرماخوردگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوست بلوط:

پوست بلوط دارای خواص آنتی ویرال و آنتی باکتریال می باشد. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز می باشد که مانع آسیب اکسیداتیو سلول ها می شود.

گیاه قاصدک:

این گیاه علاوه بر داشتن مستقیم خاصیت آنتی باکتریال و آنتی ویرال، در برخی تحقیقات منجر به افزایش تعداد گلبول های سفید و لذا کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن شده است.

برگ گردو:

دارای خواص آنتی ویرال، آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان، ضد التهابی و مقادیر فراوانی از مس، فولات، ویتامین B6، ویتامین E و منیزیوم می باشد که در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشند.

بومادران:

با داشتن خواص آنتی باکتریال و ضدالتهابی، آسیب سلولی را کاهش می دهد.

دم اسب صحرایی:

برخی تحقیقات حاکی از اثر آنتی باکتریال در برابر برخی انواع باکتری ها در کنار خواص ضد التهابی دم اسب صحرایی می باشند. همچنین دم اسب صحرایی در تعدیل سیستم ایمنی بدن نیز موثر می باشد.

ریشه مارشمالو:

ریشه مارشمالو دارای خواص ضد التهاب، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان بوده و با ازبین بردن رادیکال های آزاد به کاهش آسیب های اکسیداتیو سلول ها کمک می کنند. همچنین در تقویت فاگوسیتوز (بیگانه خواری) ماکروفاژها که بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند نیز نقش دارد.

گل بابونه:

گل های بابونه شامل فلاونوئیدها و ترپنوئیدهای فراوان می باشند که بسیاری از خواص دارویی خود را مدیون این دو ماده موثر هستند و در تقویت و تعدیل سیستم ایمنی بدن مفید می باشند. همچنین با داشتن خواص آنتی باکتریال مانع بروز عوارض سرماخوردگی می شوند و در درمان گیاهی سرماخوردگی بزرگسال موثر می باشند.

درمان سریع سرماخوردگی با داروی گیاهی ایموپرت

داروی گیاهی ایموپرت که از ۷ گیاه پوست بلوط، گیاه قاصدک، برگ گردو، بومادران، ریشه مارشمالو، دم اسب صحرایی و گل های بابونه تشکیل شده است، دارای خواص ضد سرماخردگی قوی می باشد. شروع داروی ایموپرت همزمان با اولین علائم سرماخوردگی می تواند با مکانیسم های زیر در درمان سرماخوردگی بزرگسال موثر باشد:

تعدیل کننده سیستم ایمنی:

گل های بابونه، ریشه مارشمالو، دم اسب صحرایی و گیاه قاصدک به کار رفته در قرص تقویت سیستم ایمنی بدن ایموپرت دارای خواص تنظیم کننده سیستم ایمنی هستند و از این طریق به تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عوامل میکروبی کمک می کنند.

خواص ضد ویروس:

برگ گردو، گیاه قاصدک و پوست بلوط به کار رفته در داروی ضد سرماخوردگی قوی ایموپرت دارای خواص آنتی ویرال هستند و از این طریق مانع تکثیر بیشتر ویروس در بدن شده و طول مدت بیماری را کاهش داده و مانع پیشرفت آن در بدن می شوند.

خواص آنتی باکتریال:

گل های بابونه، دم اسب صحرایی، بومادران، برگ گردو و پوست بلوط دارای خواص آنتی باکتریال بوده و از اضافه شدن عفونت های باکتریال به عفونت های طول کشیده جلوگیری می کنند و مانع بروز عوارض سرماخوردگی می شوند.

خواص ضد التهابی:

گیاه قاصدک، برگ گردو، بومادران، دم اسب صحرایی و گل های بابونه دارای خواص ضد التهاب هستند و به کاهش علائم سرماخوردگی به خصوص گلو درد، خارش گلو و لرز کمک می کنند. خواص ضد التهابی قوی داروی ایموپرت و نقش پررنگ آن در کاهش سریع علائم سرماخوردگی، از آن معجزه برای درمان سرماخوردگی ایجاد کرده است.

علاوه بر خواص ذکر شده از داروی ضد سرماخوردگی قوی ایموپرت، برخی گیاهان به کار رفته در ایموپرت دارای انواع ویتامین ها و ریزمغذی ها نیز می باشند که آن ها نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. با شروع قرص ایموپرت همزمان با اولین علائم سرماخوردگی می توان از ابتلا به انواع شدید و عوارض سرماخوردگی بزرگسالان پیشگیری نمود.

با شروع ایموپرت با اولین علائم سرماخوردگی و مصرف مقدار صحیح دارو، می توانید شاهد معجزه برای درمان سرماخوردگی در بدن خود باشید. همچنین لازم به ذکر است که داروی ایموپرت در درمان التهاب لوزه در کودکان و بزرگسالان نیز نقش بسیار موثری دارد.